سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تیر 90 - بچه های آسمان






درباره نویسنده
تیر 90 - بچه های آسمان
مدیر وبلاگ : مهدی[24]
نویسندگان وبلاگ :
زینب (@)[0]

بیسیمچی
بیسیمچی[1]

تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90


لینکهای روزانه
کوتاه و خواندنی
[آرشیو(1)]


لینک دوستان
میم مثل ماه
دهاتی
گروه سایبری عفاف و حجاب
کتیبه سرخ
یاس
فطرس
قطعه 26
لبخندهای خاکی
فصل انتظار
سنگواره های مجازی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
تیر 90 - بچه های آسمان


لوگوی دوستان





وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :24313
بازدید امروز : 1
 RSS 

   

بقیة الله

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com عاشقان عیدتان مبارک باد.بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com



نویسنده » مهدی » ساعت 12:0 صبح روز شنبه 90 تیر 25

حجاب برتر

مسابقه حجاب

همیشه فکر می کردم چادر مانع از این میشه که بخوام کارهام را به راحتی انجام بدم . هر چقدر هم خانواده ام اصرار می کردند که من چادر سرم کنم زیر بار نمی رفتم.آخه چادر را چیز دست و پاگیری میدونستم که نمیذاره به خوبی توی جامعه حضور داشته باشم.انگار مثل یه غل و زنجیر دست وپام را می بست.خلاصه از آنها اصرار و از من انکار. تا اینکه یه روز عموم کتابی بهم داد و گفت باید این کتاب را بخونه و توی مسابقه شرکت کنه ولی به خاطر مشغله زیاد نمیتونه.از من خواست که این کار را براش انجام بدم.اول نمی خواستم قبول کنم ولی اون باز هم اصرار کرد و خوب من هم قبول کردم.تمایلی به خوندن کتاب نداشتم ولی وقتی دیدم که عموم از من خواهش کرده با خودم گفتم ایرادی نداره برای تفریح این کار را انجام میدم.

کتاب را آوردم و کمی به اون نگاه کردم.روز اول یه کم از اون را خوندم ولی چون زود خسته شدم کنار گذاشتمش. فردای اون روز دوباره شروع کردم به خوند نش انگار خیلی هم بد نبود،هر چی بیشتر می خوندم به کارهایی که باید انجام میدادم و نداده بودم و با بهانه تراشی از سر خودم رد کرده بودم بیشتر فکر می کردم. چند روزی همینطور گذشت تا اینکه به این قسمت کتاب رسیدم:« شما چرا به دور خانه هایتان دیوار می کشید و بر روی دیوارها سیم خاردار نصب می کنید؟ اگر در خانه هاچوبی باشد،چرا آهنی می کنید و اگر دیوار ها کوتاه باشد،چرا بلند می کنید؟ آیا همه اینها برای راحتی شماست یا برای ناراحتی؟ حجاب همچون دیوار خانه و همچون سیم خاردار است، حال اگر دیوار خانه بلند باشد و کوتاه کنید،یا سیم خاردار داشته باشد و بردارید، یا در را که بسته است باز کنید، این موجب راحتی و آرامش و آسایش شما خواهد بود یا موجب ناآرامی؟ اگر درها، دیوارها و ... برای راحتی خانه لازم است پس حجاب هم برای راحتی و آسودگی بانوان لازم است. اگر اسلام برای زن حجاب آورده برای راحتی اوست نه مشقتش. مشقت در بی حجابی و بدحجابی است.»بعد از خوندنش بد جوری تو فکر رفتم.هیچ وقت این طوری به حجاب نگاه نکرده بودم.مثل کسی بودم که تازه از خواب بیدار شده باشه. اون روز مدام این جملات توی ذهنم رژه می رفت. تا اینکه بالأخره تصمیم خودم را گرفتم.چند روز بعد عموم برای گرفتن کتاب و پاسخنامه به خونه ما اومد. وقتی پیشش رفتم اول ماتش برد، از طرز صحبت کردنم، لباس پوشیدنم. علت را پرسید اما حرفی نزدم. پاسخنامه را بهش دادم و ازش خواهش کردم کتابش چند روز بیشتر پیشم بمونه و اون هم قبول کرد. با خوشحالی پیش دوستام رفتم،خیلی تعجب کرده بودند آخه تا حالا منو با چادر ندیده بودند. وقتی کتاب را از کیفم بیرون آوردم و بهشون نشون دادم اولش رغبتی به دیدنش نداشتند ولی وقتی قسمت هایی را که برای خودم جالبتر بود بهشون نشون دادم اونها هم خوششون اومد و شروع کردیم در موردش بحث کردن. تا اینکه آخرش با هم قرار گذاشتیم که مثل بانوی دوعالم حجابمون بشه حجاب برتر،بشه چادر.از اون روز به بعد با افتخار چادر را سرم می کنم و سعی می کنم توی کوچه و خیابون طوری رفتار کنم که در شأن چادرم باشه.

هیچ وقت فکر نمی کردم که من ،منی که چادری ها را مسخره می کردم یه روز اینجوری طزفدار پر و پا قرص چادر بشم.خدا را شکر می کنم که راه راست را به من نشون داد و کمکم کرد تا خودم و شأن و منزلتم را پیدا کنم. امیدوارم بتونم این راه را به بقیه هم نشون بدم.



نویسنده » مهدی » ساعت 1:1 عصر روز شنبه 90 تیر 18

 حجاب چیست؟

انواع حجاب

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است ولی هر پوششی حجاب نیست، بلکه آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.

حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود، گاهی ممکن است بعد اول باشد ولی بعد دوم نباشد، در این صورت نمی توان گفت که حجاب محقق شده است. حجاب انواع و اقسام متفاوتی دارد که عبارت است از:

  *   حجاب ذهنی، فکری و روحی : مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می تواند از لغزش ها و گناهان روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.

  *حجاب چشم: «قل للمؤمنین یغضوا من أبصارهم »(نور؛30). ای رسول ما، به مردان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند.

«قل للمؤمنات یغضضن من أبصارهن»(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند.

  *حجاب رفتاری : نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه ای راه نروند که با نشان دادن زینت های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.«و لا یضربن بأرجلهنَّ لیعلم ما یخفین من زینتهنَّ»(نور؛ 31) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.

*حجاب و عفت : هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، در تقویت و پرورش روحی? باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی وباطنی بیشتر باشد باعث حجاب ظاهری بهتر در مواجهه با نامحرم می گردد.

 

هدف و فلسفه حجاب

 

1.       «ذلک أدنی أن یعرفن» (حجاب به خاطر آن است که زن با حجاب شناخته شود.)

در صدر اسلام بعضی از زنان بی بند وبار بودند که نسبت به پوشیدن خود و حجاب اعتنا نمی کردند. خداوند حکیم دستور داد که زنان مؤمن و پاکدامن حجاب خود را کاملاً رعایت کنند تا در بین زنان، بانوان با عفت و پاکدامن از زنان بدحجاب و آلوده مشخص گردند. در حقیقت چادر و حجاب کامل نشان? پاکدامنی، ایمان، سلامت روح وشخصیت والای زن می باشد. در واقع حجاب مرزی است که زنانی را که دارای هویت فرهنگی و منزلت انسانی و معنوی هستند از زنان بی هویت و غرب زده و ناآگاه و گرفتار هوی و هوس جدا می سازد.

2.       «فلا یؤذین» (حجاب و چادر برای آن است که زنان مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.)

وقتی زن کاملاً خود را پوشاند و با پاکدامنی در جامعه و محل تحصیل و کار ظاهر شد، دیگر چشم ها به طرف او خیره نخواهد شد و از خطرات در امان خواهد ماند و مردم به دیده احترام به او می نگرند و اگر زن خود را نپوشاند و در اجتماع و محل کار و تحصیل با بد حجابی و برهنگی و اداء و اطوار رفت و آمد نمود، سبب جلب نظر بعضی از مردان و جوانان آلوده به خود و باعث شنیدن حرف های زشت و ناپسند از طرف آنها خواهد شد.

 

 

 



نویسنده » مهدی » ساعت 12:16 عصر روز پنج شنبه 90 تیر 16

حجاب،سلاح زن

*خواهرانم! شما زینب زمان خود باشید و از هوی و هوس بپرهیزید و در راه خدا مبارزه کنید. مواظب باشید که از خط اسلام منحرف نشوید و همیشه در خط امام به پیش زوید و منحرفین را با مکتب قرآن به راه اسلام هدایت کنید.

« شهید اکبر درویشی »

* شما خواهرانم زینب وار زندگی کنید و همچون زینب (س) که در مزگ برادر صبر پیشه کرد شما هم صبر پیشه کنید.

« شهید مصطفی پریشانی »

*خواهرانم ! امیدوارم که شما همانند زینب کبری(س) زندگی کنید و صبر و شجاعت زینب(س) برای شما الگو باشد. مهمترین پیام من به شما حفظ حجاب و پوشش اسلامی است. بدانید که حجاب صحیح شما سلاح شماست که تیرهای آن هر لحظه به قلب دشمن فرو می رود.

«شهید مجید خمینی شوشتری»

خواهرم ! از تو می خواهم که همچون زینب کبری (س) حجابت را حفظ کنی و تا می توانی در راه اسلام خدمت کنی. سیاهی چادر تو بیشتر از خون شهید پشت دشمن را می لرزاند. پس حجابت را حفظ کن!

«شهید علی اصغر فتاحی»

خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت امانت می دهم.



نویسنده » مهدی » ساعت 9:10 عصر روز سه شنبه 90 تیر 14